آشنایی با مدیریت پرستاری بیمارستان

مدیر پرستاری : سرکار خانم رباب زکی زاده

مسئول دفتر: سرکار خانم مهلا احمدی نژاد

شماره تماس مستقیم: ۰۳۵۳۸۲۲۴۷۰۰

شماره داخلی: ۳۳۸۵

مسیر دستیابی : طبقه اول – ضلع غربی – اتاق ۱۱

 

شرح وظایف:

  • برنامه ریزی در زمینه های ارتقای کيفی و بهبود مستمر فعاليت های ارائه خدمات مددجويان
  • گرد آوری اطلاعات از مرکز , شامل :

الف) نمودار سازمان مصوب , نوع فعالیت , گزارش ماهیانه و سالیانه , گزارش حسابرسی پرستاری ,  پرونده های کارکنان

ب) مدد جویان

ج) منابع شامل نیروی انسانی ( پرستاری – بهياران – کمک بهياران – تکنسين و کاردان های اتاق عمل و هوشبری و ساير كاردان های وابسته ) ساختار فيزيكی , امکانات و تجهیزات

  • شرکت فعال در نهادهای سیاستگزاری و دیگر کميته هاي درون ساز
  • تعیین اهداف( کوتاه مدت , میان مدت , درازمدت ) مبتنی بر نيازها جهت تامين , حفظ و ارتقای سطح سلامت و رفاه اجتماعی مددجو/بیمار با توجه به خط مشی های مرکز متبوع و پيشنهاد به مقامات ذيربط
  • تعیین خط مشی و اتخاذ روشهای مناسب و تعيين جدول زمانبندی براي رسيدن به اهداف مورد نظر
  • برنامه ریزی جهت تشکل و شرکت در کمیته های خاص با شرح وظايف مدون ( آموزشی , پژوهشی) کنترل و نظارت كنترل عفونت
  • ایجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ریزی های بهداشتی , درمانی
  • ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالينی دانشجويان گروههای پرستاری
  • مشارکت در طرحهای پژوهشی
  • برنامه ریزی جهت پیشگیری از عفونتهای بيمارستان
  • ارائه راهکارهای اساسی در برنامه ریزی جهت تامين رفاه کارکنان تحت نظارت با همکاری ساير واحدهای ذيربط
  • تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نياز بخشهای پرستاری بر اساس استانداردهای علمی
  • پیشنهاد و مصاحبه با داوطلبان و انتخاب افراد دارای صلاحیت و معرفی آنها به کارگزينی جهت بکارگيری
  • پیشنهاد انتخاب و انتقال کارکنان تحت نظارت به ریاست مرکز , جهت واحدهای ذیربط
  • تصمیم گیری در مورد مرخصی ها و ماموريت کارکنان گروه پرستاری
  • رهبری و هدایت واحدهای ذیربط در جهت تحقق اهداف سازمان
  • اتخاذ تدابیر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت ایجاد تقويت انگيزش در کارکنان (تشويق و يا توبيخ ) گروه پرستاری
  • اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظائف واحدها
  • تامین نیازهای آموزشی کارکنان شامل( آشناسازی پرسنل جديدالورود با مقررات وخط مشی ها )
  • رسیدگی و پیگیری مشکلات کارکنان گروه پرستاری
  • بررسی و تجزیه وتحلیل حوادث و بحرانها و اعلام آن به مراجع
  • ایجاد زمینه مناسب جهت انجام پژوهشهای کاربردی در حرفه پرستاری
  • نظارت و کنترل کیفیت مراقبتهای پرستاری بر اساس استاندارد های ثبت شده با استفاده از ابزارهای مناسب ( چک ليست و….)
  • نظارت بر حسن اجرای شرح وظایف سطوح مختلف کارکنان پرستاری
  • نظارت بر ارزشیابی مستمر عملکرد کارکنان پرستاری در طول سال
  • نظارت بر کنترل حضور و غیاب کارکنان پرستاری تحت نظارت
  • ارزشیابی عملکرد کمیته های تحت نظارت

بررسی سطح رضایت مندی بیمار/مددجو/خانواده  نسبت به کارکنان