آشنایی با مدیریت پرستاری بیمارستان
مدیر پرستاری : سرکار خانم رباب زکی زاده
مسئول دفتر: سرکار خانم مهلا احمدی نژاد
شماره تماس مستقیم: ۰۳۵۳۸۲۲۴۷۰۰
شماره داخلی: ۳۳۸۵
مسیر دستیابی : طبقه اول – ضلع غربی – اتاق ۱۱
شرح وظایف:
- برنامه ریزی در زمینه های ارتقای کيفی و بهبود مستمر فعاليت های ارائه خدمات مددجويان
- گرد آوری اطلاعات از مرکز , شامل :
الف) نمودار سازمان مصوب , نوع فعالیت , گزارش ماهیانه و سالیانه , گزارش حسابرسی پرستاری , پرونده های کارکنان
ب) مدد جویان
ج) منابع شامل نیروی انسانی ( پرستاری – بهياران – کمک بهياران – تکنسين و کاردان های اتاق عمل و هوشبری و ساير كاردان های وابسته ) ساختار فيزيكی , امکانات و تجهیزات
- شرکت فعال در نهادهای سیاستگزاری و دیگر کميته هاي درون ساز
- تعیین اهداف( کوتاه مدت , میان مدت , درازمدت ) مبتنی بر نيازها جهت تامين , حفظ و ارتقای سطح سلامت و رفاه اجتماعی مددجو/بیمار با توجه به خط مشی های مرکز متبوع و پيشنهاد به مقامات ذيربط
- تعیین خط مشی و اتخاذ روشهای مناسب و تعيين جدول زمانبندی براي رسيدن به اهداف مورد نظر
- برنامه ریزی جهت تشکل و شرکت در کمیته های خاص با شرح وظايف مدون ( آموزشی , پژوهشی) کنترل و نظارت كنترل عفونت
- ایجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ریزی های بهداشتی , درمانی
- ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالينی دانشجويان گروههای پرستاری
- مشارکت در طرحهای پژوهشی
- برنامه ریزی جهت پیشگیری از عفونتهای بيمارستان
- ارائه راهکارهای اساسی در برنامه ریزی جهت تامين رفاه کارکنان تحت نظارت با همکاری ساير واحدهای ذيربط
- تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نياز بخشهای پرستاری بر اساس استانداردهای علمی
- پیشنهاد و مصاحبه با داوطلبان و انتخاب افراد دارای صلاحیت و معرفی آنها به کارگزينی جهت بکارگيری
- پیشنهاد انتخاب و انتقال کارکنان تحت نظارت به ریاست مرکز , جهت واحدهای ذیربط
- تصمیم گیری در مورد مرخصی ها و ماموريت کارکنان گروه پرستاری
- رهبری و هدایت واحدهای ذیربط در جهت تحقق اهداف سازمان
- اتخاذ تدابیر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت ایجاد تقويت انگيزش در کارکنان (تشويق و يا توبيخ ) گروه پرستاری
- اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظائف واحدها
- تامین نیازهای آموزشی کارکنان شامل( آشناسازی پرسنل جديدالورود با مقررات وخط مشی ها )
- رسیدگی و پیگیری مشکلات کارکنان گروه پرستاری
- بررسی و تجزیه وتحلیل حوادث و بحرانها و اعلام آن به مراجع
- ایجاد زمینه مناسب جهت انجام پژوهشهای کاربردی در حرفه پرستاری
- نظارت و کنترل کیفیت مراقبتهای پرستاری بر اساس استاندارد های ثبت شده با استفاده از ابزارهای مناسب ( چک ليست و….)
- نظارت بر حسن اجرای شرح وظایف سطوح مختلف کارکنان پرستاری
- نظارت بر ارزشیابی مستمر عملکرد کارکنان پرستاری در طول سال
- نظارت بر کنترل حضور و غیاب کارکنان پرستاری تحت نظارت
- ارزشیابی عملکرد کمیته های تحت نظارت
بررسی سطح رضایت مندی بیمار/مددجو/خانواده نسبت به کارکنان
